wtorek, 19 lutego 2013

Cielaczek-czyli murzynek z serem


Składniki:

Ciasto: 
3 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki cukru
1,5 szklanki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
3 jajka
3 łyżki dżemu 
1 szklanka oleju

Masa serowa:
Pół kg sera białego ( użyłam z wiaderka president )
65 g masła
pół szklanki cukru
2 jajka 
1 budyń waniliowy



Przygotowanie:

Ciasto: Jajka ubić z cukrem na puszysta masę, dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, następnie wlać mleko, dodać dżem i kakao. wszystko razem zmiksować. Na koniec wlać olej i ponownie zmiksować.

Masa serowa: Masło utrzeć z cukrem. Dodać żółtka, ser, budyń i piane z białek. wszystko razem zmiksować. 
Formę wysmarować margaryną i posypać mąką.  Wylać ciemne ciasto, a następnie łyżką kłaść ser na ciasto.  

Piec około 60 min w temp. 180 stopni.

Jak ciasto wystygnie można polać polewą czekoladową lub roztopioną czekoladą. 









4 komentarze:

  1. Super!Gratuluje bloga!
    Będę wszystko próbować bo wiem z doświadczenia, ze jesteś kulinarnym bogiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Madzia :) na razie to tylko poczatki:) ale od czegos trzeba zaczac. Mam nadzieje, ze bedzie z niego w przyszlosci korzystac duza liczba osob :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Ja dzis upieke cielaczka mezowi, wyglada pysznie, mam nadzieje, ze moj pan bedzie zadowolony, serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wspaniale przepisy

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wstawiłam ciasto do piekarnika. :)
    jeszcze trochę i będę mogła się cieszyć z przyjemności jedzenia... pieczenie też jest dla mnie przyjemne - nie ukrywam, ale zajadanie się znacznie smaczniejsze ;)
    Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń